Monday, March 23, 2009

money.DINAR.duit.WANG vs CINTA.love

cinta.cinta itu satu perkataan yang indah dan orang yang jatuh cinta seringkali rasa bahagia.tersenyum sendiri.rindu dan sebagainya.entry ini hanya untuk mengimbas kembali apa yang pernah terjadi kepada diri aku dan juga mgkin ada berkait dgn readers2 sekalian.entry ni jugak timbul bile ako tengok album-album kenangan mase zaman remaja dulu n teringat kawan ako pernah bagy NOTE macamni;

Jangan tertarik kepada seseorang kerana parasnya sebab keelokan paras dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik kepada kekayaannya karena kekayaan dapat musnah.Semoga kamu menemukan orang seperti itu.


ye.ako terpikir.kenape kawan ako cakap camtu?erm.sebabnye.mase zaman remaja dulu.ako pernah bercinta(monyet?)tak kowt.we're plannig to married jugak tau!haha.erm.i love him so much.sbb dye tersangat baek dan tak pernah mencari kesalahan ako dlm hubungan kami.segalanya yang ako lakukan indah di matenye dan segala kesilapan ako dgn mudahnya dye memberi maaf.

tidak pernah langsung ako dgr dye marah or bermasam muka dgn ako.tapy yang indah tak semestynya indah kan?dye yang ku maksudkan berasal dari keluarga yang agak senang dan berada.cukuplah kate dye ade 3 biji kereta mewah,2 buah rumah dan parentsnya tidak selalu di Malaysia.ako masih simpan lagy HADIAH dari parents beliau yang diorang beli dari PARIS.


IS IT TRUE?CINTA PERLUKAN DUIT?

erm,at first ako rase.DUIT tu bkan segalanya dlm perhubungan kami.dan TARAF HIDUP jugak tak bagy perbezaan pada kami.tapy ako silap.ako ni hanya budak kampung mcm kawan-kawan laen jgk(syamil la kawan kampung baek ako).hidup kami biasa saja.takla mewah sampay dpt elaun mcm beliau.bayangkan as a budak(tyme tu la)dye leh dpt ribu riban wey.ako klu dpt la wit ribu riban.mesty juling mate.paling banyak dlm poket ako mase tu hanye puluh puluh aje.

maken lame ako rase.hidup kami ni berbeda sangat.ako rase sgt kecil bile duduk dgn family dye.tersangatla hina rase diri tyme tu walaupun bukan maksud mereka buwat ako begitu.tapy tak semua orang senangi ako.kakak dan adiknye mcam tak selesa ngan kehadiran ako.ye ako tawu.ako tak sehebat mereka.

ako mintak maaf pade dye.bukan niat ako utk kecewakan dye.tak pena terlintas langsung.tapy ako terpaksa.sbb ako perlu berfikir ke depan ape pro n kontra nye bile kami bersama.dan ako nmpak jalan penyelesaian utk BERPISAH.im so sory A*I*.i love u, but i have to.but now.ako da ade atif.i love my rabbit so much.ye.ade hikmahnya di sebalik setiap perpisahan itu.

*SATU NUKILAN YANG SANGAT AKO MINATI DAN SETUJU DGNNYA;
Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dengan beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterimakasih atas kurnia itu.

-LAST WORDS.RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL-ikhlas dr,EAZY

33 comments:

wisadunkie said...

i like this...seriously...kwn kampung yekk..tp ko pg skola rendah bawak singgit..aku 50 sen jek..haha..ko pon kaya!!

eazy said...

takde maknenye.kite kan same2 bawak 50 sen.pstu kite plak meleleh air liur tgk orang kaye makan nasi ayam.sbb ape?kite makan nasi lemak jew.ngan air 10sen.haha.

wisadunkie said...

hahaha...air tu pon kongsi babe!!!hahaha..adeyhhh..klako aku laa..ssh gak kn kehidupan kite dlu...hummm...sedih plak bila igt blik..huhuhu

eazy said...

tawu tape.ala.skunk pown bukan kaye pown.mcam tu jgkla.tu sebab ako post entry ni.huhu

*money is everythinla

wisadunkie said...

yeaahhh...dunia skang ni mmg duit babe..tade duit ur nobody...humm..kan bgus aku kaya raya..hahaha...boleh kawen dgn sesape aku nk..hahaha...ini nk kawen pon kene pk byk..adoiii....tp jarang la pk kawen..bnda lain lg mau pk..yg lg memerlukan duit..hehehe

eazy said...

haha.ko kawen ngan ako jewla senang.kampung pwn dkat.ta payah pakay wit banyak.haha

wisadunkie said...

hahaha..byk la ko..hawau betol..menjerit tunang ko...lg pon aku syg ain..syg sgt2..hehehe..haa..ko igt tak..yg time jamuan drjah 6 tuu..haha..nek bus pg kfc..haha..bapak arr..mkn kfc sial time tu..best gilee.hhahaha

eazy said...

haha.yola yola.ala.sayang jew tak cukup lew.ko ingat bercintan ni senang eh?kene ade kepakaran macam ako taw!haha*sile admire saye*

-gile ar.tyme tu rase mcam KFC la makanan tersedap di dunia.kan kan?

wisadunkie said...

hahaaha..ye laaa..ko kan professor!!!!hehehehe...ko jd tok guru aku laa...

aku igt lg nk pi tu takut gile nk mntak duit ngan pak aku..hahaa..pak aku dlu kan garang..kumpol jek la duit...hehehe

eazy said...

tawu tape.ako simpan gak wit.gile la.
tapy tyme skola menengah pown same gak kan?ko skola kat perak bawak bpe hingget jew.huhu

wisadunkie said...

ermmm..aku kat skola sebulan seratus jek babe dpat..pndi2 mahu hidup..mahu beli mknn,mahu mkn,mahu beli brang2,mahu njoy n pape laa..sume gune duit tu mmaaa...dah abes diam jek laa tggu bulan depan..ahahhaa

eazy said...

haha.bapak kesian kan kite?kenape la tak jdy orang kaye kan?klu ako kaye.ako mesty blanje ko KFC dulu.ako mesty bagy ko ESPRIT, n laen2 la.tapy ape kan daye.ako camni jew.(ayat nk sedey)

wisadunkie said...

hahaha..aku klu kaye mcm2 babe aku blanje koo...bkn stakat ESPRIT n ape2 jadah bnda lain yg aku tak tauu..hahaha...umah pon aku bleh bg as hadiah tunang ko!!!hahahaa

eazy said...

haha,sengal.tapy tu sume TAPY kan?n KALAU kan?erm.....mmg yang kaye tak ditakdirkan utk orang mcam ako ni la.huhu

*ako beruntung ade ATIF.dye kaye dengan senyuman dan CINTANYA.

wisadunkie said...

wah3..ko nk beromantika mlm2 kat sni plak..ko mmg dowwhh...dah la tak kenalkan kat aku atif lg...siot jee..

yup..tu sume TAPI..angan2 jek..tape laa..aku redha je..asalkan hidup happy..

eazy said...

tawu tape.cam kat entry ako kate la.

*Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dengan beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterimakasih atas kurnia itu.*

betul tak dude?
-ala nnty ako kenalkan la ko ngan atif tu

wisadunkie said...

betul2...ayat tu bwat aku takut meyyhh..hahaha...haishhhh...org kaya ni blagak2 dowhhh..benci tol aku..cakap mau besar jek..

eazy said...

boleh tahan betul la ayat ko.kenape diorang nk membezakan kite eh?

wisadunkie said...

humm...mb diorg ade duit..boleh beli sgala2nyaa...boleh beli brang mahal2 n tnjuk kat kita,bg kat kita..hehe..nk blik sndri mane mmpu babe..terliur jek laa tgk..hahah

eazy said...

tawu tape.first ako pakay levi's mase ako dah keje ni ma.haha.gile keji ako.mcam orang zman batu.

*duit adalah segalanya?

wisadunkie said...

hahaha...perghh..levi's siall...aku tade pon..sume jeans 30-40 hengget je ok..hahha...aku klu pki levi's tak mkn sebulan kot..hahhaha...

*mmg pon..

wisadunkie said...

*mmg pon..tp its ok klu kite di taraf yg sama...sbb mengalami keadaan yg same..mcm ko ngan atif..hehehe

mr.syazwan said...

FUUUYOOOO... kalau x da sng da u kan.. hehe.. tpi bukan dgn kekayan dpt membahagiakan hidup ini kan3.. huhu

so sekarang JAGALAH mr rabbit baek2..
jgn sampai terlepas.. hahaha

khaLifah feDi [ THE PEIN ] said...

cinta tue buta..........wet hanye kertas ..

my name is KARL said...

1st... eazy g la chat dgn wisadunkie kat ym! hahaha

2nd - byknye bw duit g sekolah.. 50 sen.. karl sesen pun x bw sbb mak bagi bekal.. haha

3rd - money is important! sgt2.. haha... dats y karl nk kawen umujr 29-30.. lewat2 sket.. kawen dgn girl yg 3-4 tahun lg muda la.. hehe.. btw, motif ckp sal kawen??

4th - nk tgk gmbr mr.rabbit plz.. awalnye eazy engaged.. melepas karl.. wakakakaakakaka

eazy said...

mr wan(fuyooooo tuh)
wan.ekekeke.takde la.ez redha jewla.insylh.jodoh tu yang terbaek.

*haha.ala2 prof ez plak ako ni

eazy said...

kf;ye wet tu hanye kertas.tapy sengasara nye kite yang rase =(

eazy said...

utk my dear karl:

1st... ez ngan dye takleh chat kat ym sbb ade masalah le(betol tak izmi?)hehe

2nd -ala.50 sen pown da merangkak taw kitorang.hehe.

3rd - yup!setuju dgn karl.nnty kawen WAJIB jemput ez k?

4th - nk tgk mr rabbit?tgklah older posts ez under tagged mr rabbit.

Miss Hazzy said...

ada hikmah babe mende2 cmni jadi
seriously i thought im gonna marry this guy, but in the end...

pisah jugak...

skg malas nk pikir pasal org lain, sronok jg diri sendiri.ehe

*uhu.babe tolong carikan aku cowok

eazy said...

yes sayang.setiap yg berlaku ade hikmah.kan kan?

*nk cowok yg bagaimana?ganteng?berdada bidang?haha.amekla atif. i sanggup kongsi dgn u.auwww!

wisadunkie said...

hahaha...apakah koooo...nak bermadu dgn hazzy???sanggup plak ko??hahaha...adeyh...kegilaan di sini...mmg la duit tu kertas n cinta itu buta..tp tu 20 tahun dlu boleh la cakap..hahaha

eazy said...

kahkah.zman da berubah dunia da maju.
skunk nk masok toilet pwn 2 ringgit ouh

wisadunkie said...

hahaha..btol tuuu...dlu air kosong free...skang ni pon 2 kupang mmaaa...hahahha...