Tuesday, April 28, 2009

kepada semua setiausaha.kita berjasa!

entry ni dipost kepada semua setiausaha2 terutamanya kawan2 eazy yg tak dpt pg lunch dgn artis2 tuh.haha.kite ni PA gov.so makan nasi lemak jewla bos blanje.kan?kan?
tak dpt la ako tengok pejal tahir kesayangan.adeh jelez jelez.
takpe kawan-kawan,nnti kite kumpul wit sendiri then bayar sendiri tahun dpn.haha
erm.setiausaha?erm ade gak org panggil PA,S/U,Steno dll.byk gelaran utk kite ni.
tapy kan ako heran btol,kenape setiap kali org dgr keje kite.org akan pandang laen mcam.n buat tanggapan yang salah.
tv or drama pown slalu wat watak penggoda utk kite.
asalkan PA mesti ade skandel ngan bos.(seb baek bos ako pompuan)hehe

tertarik dgn petikan ni

KEJAYAAN sebuah syarikat sering dikait dengan peranan seorang setiausaha. Bukan sahaja dari segi ketelitian membuat kerja, malah sikap dalam menjaga kerahsiaan syarikat dan hal peribadi majikan perlu menjadi keutamaan.

Dalam kata lain, setiausaha perlu amanah dalam kerja mereka.
Ini kerana kelancaran kerja majikan dan sebuah syarikat banyak bergantung kepada pengurusan setiausaha.

Secara tidak langsung, setiausaha menjadi ilham kepada majikannya atau sesebuah organisasi itu dalam melahirkan suasana kerja yang positif.

Sementara itu, seorang setiausaha perlu menjaga penampilan agar lebih ceria dan mudah didekati termasuk cara solekan, pakaian dan berkomunikasi.
*kite hebat!yay!bos pown tade hari istimewa utk dye kan?kan?

7 comments:

Miss Hazzy said...

g ad post pasal ni smlm...last minit post..hehehe

seb bek bos kita pompuan kan kan kan?

no skndal2 ye!!

PA ROX!!

miss oren said...

ok ape..
setiausaha ade minggu setiausaha
boss pon xde minggu bos
kan?kan?

Syamilia said...

yer la ez..mujur bos kita pompuan kan...huhu
(bos dulu laki tp xsempat nk ada skandal...haha)

yg dlm tv tu s/u swasta ez...mana da citer s/u gomen penggoda g kan...huhu...

p/s: rasa mcm nk tukar keja jd cikgu plak jer...sesuai x...huhu

mr.syazwan said...

FUUUYOOOOOOOOOOOOOO

konpem eazy ada ciri2 jd PA..

hehehe

tpi selain menjaga penampilan semua2 tu..

PA jugak xleh ada 'POSH BEG' berlipat2...

agagagagaga

laaarikkkkkkkkkkk!!!!!

eazy said...

gee: i bz smlam,ta smpat nk update pasal ni.tawu tape.PA hebat!haha

miss oren: itu yg special jd PA tuh.best best.

kak mimi: tawu tape.eazy pena dpt bos laky.miangsss taw.ta suke ta suke.seb baek skunk bos pompuan.cool aje.tapy kekadang tu berangin.hehe

wan:fuyoooo.ayat kamu.haha.mulut longkang!ade ako kesah?hahaha

mr.syazwan said...

khaaakhaaaa
copy and paste nmpk ayat den tu
agagagagaga
ni bukan mulut longkang lerr
ni mulut singki
khaaakhaaaa
cak cak cak cak
d^_^b

vidadarisakura said...

aku pun mau jadi PA la..heee