Wednesday, June 17, 2009

dilarang ye.ingat tu

fuh!!!berpeluh dingin gak la petang smalam bile dgr kieran n ag bagitawu mase petang kat hotfm.n arini plak hotfm wat sembang pagi pasal tu.(ako bab2 sensitif ni cepat jew)okay.ako smpai ofis trus bukak berita harian online.n pasal topic ni.antara petikan PM about this issue;
KUALA LUMPUR:, 16 Jun (Bernama) -->
Penjawat awam dilarang menggunakan kemudahan modem untuk membuat capaian terus ke internet kerana ia melanggar Garis Panduan Mengenai Tatacara Penggunaan Internet dan Mel Elektronik di agensi-agensi kerajaan, kata Datuk Seri Najib Razak
(jawapan bertulis kpd Teresa Kok-Adun DAP Seputeh).

Katanya, penjawat awam juga dilarang menyalahgunakan kemudahan perbincangan awam secara dalam talian seperti newsgroup dan bulletin board, menggunakan kemudahan "chatting" melalui internet, menggunakan kemudahan internet untuk tujuan peribadi dan menjalankan aktiviti komersil dan politik.
Beliau berkata, sehingga kini sembilan orang sudah dikenakan tindakan iaitu lapan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia dan satu oleh PDRM.

ha.okay.ako jugak terpukul la dgn larangan yang dikeluarkan ni.tapy ako rase macam tak berapa setuju pown ade jugak.internet ni satu mende yang sukar kite nk tolak klu ade dpn mate kite.betttttool tak?hmm,antara sbb ako ta berapa setuju sbb;

1.ako akan mati kutu kalu tade internet.keje ako sensorang jew kat opis yang sunyi ni.

2.internet ni sangat memudahkan ako utk buat kerja n ako rase bukan ako jew kan?ym tu boleh cepatkan keje taw.n ako ingat ade kawan ako pena cite.die dgn bos die siap ym lagi.utk cepatkan urusan.hmmm mudah???
3.tipulah kalau sorang tu JUJUR sangat tanpa mengclick web2 laen selain daripada kerja.(terutamanya golongan muda)

4.kite keje bukan kejeeeee jewwwww.kite kena ada hiburan selingan.web2 ni lah yg tolong kite carik kawan2 lame.

tapy mmg ade buruknye melayari internet smbil keje ni.yang penting pada pokok pangkal hati masing2.janganle ko mengadap internet sehari suntuk.tu makan gaji bute namenye.

any idea kawan-kawan??


*satu hari nnti kalau ako kena tangkap camne?huwaa*
jadi banduan semata2 sbb INTERNET?


lotsa luff;eazy

13 comments:

Cik AniS GalaXy said...

time free jer la eazy guna tenet
xpun blk keje lmbt semata2 nk sangkak tenet opis...hehehe

eazy said...

haha.masalah nye dilarang langsung.
adeh.pelik pelik

Hazzy Ishak said...

isk2...
isu sensitip.ngeee

pape pun keje ttp no 1 aite...

ayin jemin a.k.a ain said...

betul tu eazy..sedgkn sy ni ada kwn selalu dkt2 pon boleh mati klau tenet xda!

eazy said...

hazzy dear;adeh.camne ek klu kite tak berhubung?huhu

keje ttp no 1.

ayin; tawu tape.tolllooong!

Hazzy Ishak said...

aku la org paling gila kalau internet takde...

eazy said...

bahaha.ramai lagi kot yang gila.

Khairiyah said...

gila pa takde tenet..giler stress kat tempat keje..tu je la kot hiburan yg ade..bukan korang je giler,sy pun giler if takde tenet kat tempat keje..giler ke hape..takkan nk kerja ja kot...pandai2 la individu tersendiri nk gune tenet tu mcm mane..
tolong laa..takkan smpi nk penjara kot?huhuh

suezensuzanna said...

aiyakk.....susah lah mcm nihhh:)

wisadunkie said...

gilak kangkung..statement gilaa...internet penting kot even in government sector...ssh la bai...ini la dinamakan mementingkan kepentingan sendiri..

anakcikmad said...

klu xde tenet
camne nk bc entri baru eazy...

logik kan
kan kan...

hehe

♥iqah♥ said...

haha.
sis , kte kt Ofis pn ym n tgk blOg && fs smua.
ala , takde mknanya diOrg nk lrang.
Org yg kje kt Ofis Online jgk nnt.
jnji bOs tak mrh dh la.
yg pntg kje siap sudah !
=p~

adrina sidek said...

bukan kowang yang keje je leyh jadik gle takdek tenet...
aku yang dok umah tiap2 ari ni pun gile kalau tenet tb2 terputus...
kesimpulannye...internet sungguh la penting...huhu..