Wednesday, June 24, 2009

jangan ketinggalan.bulan rejab

salam...
Setahun sekali dan malam 27 Rejab , elok kita beramal dengan ibadah ibadah terutamanya meminta ampun - istifar dan sembahyang malam.

7 Kebaikan PUASA diBulan Rejab adalah :



1. Barang siapa yang berpuasa 1 hari dalam bulan ini dengan ikhlas, maka pasti ia mendapat keredhaan yang besar dari ALLAH swt.(insyallah)

2. Dan barang siapa berpuasa pada tanggal 27 Rejab 1430/Isra Mi’raj (Isnin, 20 Julai 2009) akan mendapat pahala seperti 5 tahun berpuasa

3. Barang siapa yang berpuasa 2 hari di bulan Rejab akan mendapat kemuliaan di sisi ALLAH swt

4. Barang siapa yang berpuasa 3 hari yaitu pada tanggal 1, 2, dan 3 Rejab (24,25,26 Jun 2009 ) maka ALLAH swt akan memberikan pahala seperti 900 tahun berpuasa dan menyelamatkannya dari bahaya dunia dan seksa akhirat

5. Barang siapa berpuasa 5 hari dalam bulan ini, insyaallah permintaannya akan dimakbulkan Allah swt..InsyaAllah

6. Barang siapa berpuasa 7 hari dalam bulan ini, maka ditutupkan 7 pintu neraka Jahanam dan barang siapa berpuasa delapan hari maka akan dibukakan 8 pintu syurga

7. Barang siapa berpuasa 15 hari dalam bulan ini, maka ALLAH swt akan mengampuni dosa-dosanya yang telah lalu dan menggantikan kesemua kejahatannya dengan kebaikan, dan barang siapa yang menambah (hari-hari puasa) maka ALLAH swt akan menambahkan pahalanya.”
Janggan Ketinggalan !!!

*selamat berpuasa.

*misi puasa:.ganti/diet sihat/tambahkan amal.insyallah

p/s;ako bukan orang yang pandai membicarakan bab-bab ini.tapy ako ingin berkongsi nikmat dan pahala yang dikongsikan oleh orang lain kepada ako.semoga amal kita diterima-Nya.amin..

10 comments:

Hazzy Ishak said...

nak puasa gak...tp masih tak suci murni lagi...
ngeeee

time LI slalu puasa skg bukan main liat lagi...

eazy said...

takpe syg.boleh wat slow2

ayin jemin a.k.a ain said...

tma kasih..
sy pose gnti ari ni
hehehe

eazy said...

hehe.bagus tu ayin.

Cik AniS GalaXy said...

anis pun dah nak start puasa esk.
tp ganti ah setel ek.
1 ari jer kene ganti..

nsb baik eazy dah buat n3 psl bulan rejab.
bru ingt nk war2 kan..nnti anis suh kwn2 terjah sini je la..huhu

eazy said...

thanx anis,hehe.terjah la blog ni ye

joegrimjow said...

jom sama2 pose!!

eazy said...

eazy da puase ari ni.

Syamilia said...

ez, k.mimi xpuasa pon hari ni...rugi kan...huhu...
nk tau x naper? sok ez will know...hoho...

btw, jgn lepaskan bulan Rejab ni mmg sgt2 baik

eazy said...

i think i noe y.
akk clbrate ngan abg halis malam ni.kan kan?