Thursday, September 13, 2012

Perubahan. 2 tahun lamanya.

Hai semua. Lama sangat tangan ni tak menari2 di keyboard. Tapi rasanya hari ni akan ku tarikan sepanjang2 entry ni. Hahaha. sebab tadi dah emo lebih kat office kan? so antara cara luahan hati selain dari marah adalah  lepaskan di internet!

Perubahan, erm perubahan apa yang aku maksudkan? Rasa macam bersyukur,tak percaya dan memang lain sangat sangat kehidupan dulu dan sekarang. Cuma mungkin yang sama adalah aku masih aku. Masih belum yakin nak keluarkan duit sewenang2nya untuk berbelanja. Itu yang pasti.

cerita lama... dulu

2 tahun lepas, masa tu aku baru kawen dengan Atif, kami kawen awal, rasanya awal sangat bagi orang yang lepas diploma baru dapat keje n belum ada kerja tetap. Nasib baiklah keje gomen kan, boleh buat loan. Maka loan adalah dipohon sana sini. Sampaikan duit gaji memang tinggal sikit gile. Kira kalau nak belanja memang tak boleh. Lepas untuk buat minyak dan makan je. Tu pun kena makan biasa2 je. Tak cukup nanti :(

Masa preggy memang seronok, tapi apakan daya, nak beli banyak2 pun tak dapat, duit tak de. Pastu time tu  husband duduk kedah. Nak ulang alik pun kena sebulan sekali. Sedih. Memang tak tertanggung tekanan time tu. Alhamdulillah, ini bukan aku cakap nak promote bisnes ke ape tau. Allah temukan kami dengan peluang berniaga. Kecik kecik je bukan besar time tu. orang pun tak nak beli, n aku pun tak nak jual time tu. Tak yakin tapi terpaksa, Demi nak cari duit lebih.

Slowly, aku lebihkan diri untuk kenal apa tu menda yang aku jual. So pelan pelan study, kenal apa tu minyak kelapa dara(VCO), collagen dan lain2. Start buat blog baru, dan belajar bisnes online. First tu memang takde orang nak beli. Yelah. minyak kelapa kan.... what so kampung!Hahaha

Masuk minggu nak bersalin pun masih jual, dan upgrade jadi agen :) time tu modal RM 150 pun terketar nak keluarkan.

Bersambung ( ni mood menaip dah kelaut, sebab dah kenyang) Lalalalala.


Esok eh ! kalau lupa esok esok esoknyaaa lah!



No comments: